4 Mart 2015 Çarşamba

Sabır TesTi: 1000'lik PUZZLE-Kelebek Etkisi-

Uzun bir aradan sonra tekrar puzzle yapmaya karar vermiş bir pınar var karşınızda :D :D
Üniversite dönemlerinde kafamı dağıtmak için ilgilendiğim bir uğraştı,şimdi bu puzzle görünce aşkım depreşti tekrardan :D

Bence puzzle farklı bir meditasyon yöntemi:hem konsantrasyonunuzu arttırıyor hem sabırlı olmayı öğretiyor.İlk 1000lik puzzlemı üniversite öğrencisiyken 3 ay da bitirmiştim ama hiç pes etmedim :D Ondan sonrada arkası geldi zaten.Ne kadar uğraşırsanız uğraşın bitirdikten sonra hissetiğiniz mutluluğun ve gururun tarifi yapılamaz:) eee bitirdik ne yapıcaz kısmınıda açıklayalım; bir puzzle yapıştrıcısıyla parçaları sabitliyorsunuz.Güzel bir çerçeve yaptırıp evinize asabilirsiniz veya değer verdiğiniz birine hediye edebilirsiniz.Tabi o kadar zaman uğraştıktan sonra hediye etmesi cidden zor oluyor ben diyim yani :)
KS Games ''Kelebek Etkisi'' 1000 Parça
Bu sefer seçtiğim puzzlem Ali Eminoğlu imzalı bu kadın bir dansçının silüeti ile desteklenen İstanbul teması..  nda ise kız kulesi silüeti bulunuyor.Ve tablonun ismi kelebek etkisi olarak kalıyor..Gelelim benim bu tabloyu seçmemi sağlayan ayrıntıya;Tabloyu yatay olarak astığınızda kız kulesi olarak görünen silüet bir anda camiye dönüşüyor..!!Bence çok zekice düşünülmüş mükemmel bir ayrıntı.Puzzlema büyük bir keyifle başlıyorum,ilerledikçe buraya foto eklemeye devam edicem.Umarım kısa sürede bitiririrm :)

Kısaca konuyla ilgili olduğu için bir kaç bilgi daha vereyim;

Gerçekte Nedir bu kelebek etkisi?

Kelebek etkisi aslında,1963 yılında Amerikalı matematikçi ve meteorolog Edward Lorenz tarafından geliştirilmiş, bir matematik teorisi. Kaos teorisi adı verilen bu teoriye göre, bir sistemdeki başlangıç verilerinde yapılacak ufak bir değişiklik, büyük ve öngörülemez sonuçlar doğurabilir.


Lorenz bu teorisini sunarken, 'Afrika' da bir kelebeğin kanat çırpışı, Amerika ' da fırtınaya sebeb olabilir;' cümlesini kullanmış ve teori Kelebek Etkisi olarak adlandırılmıştır.....


Puzzle yapmanın PÜF noktaları ;

1)Parçaları rahatca çalışabileceğiniz ve kaybolma riski en düşük olan ortamda ayırmaya başlayın.Bütün puzzle bittikten sonra 1 tanesinin eksik olması kadar insana koyan bişey yoktur,tecrubeyle sabittir :)

2)Puzzlen boyutuna göre ilerki zamanlardada puzzle taşımanıza veya bütün görmenize yardımcı olacak puzzle halısı veya mukavva üzerine çalışmaya başlamak gerekiyor.




tabaklarımızda çok orjinaldir:)
3)Öncelikle kenar çerçevesini oluşturarak başlamak en mantıklı,zaten bir tarafları düz olduğu için parçalar içinden ayırt etmek kolay olacaktır.

4)Kenar çerçevesini yaptıktan sonra renklere göre bir ayırım yapılmalı.

5)Ben birde normal kesimden farklı olarak birbirini tamamlayıcı şekilde eğimli kesilen parçalar oluyor,onlarıda ayrı olarak gruplandırıyorum.Bu işlemde oldukça yardımcı oluyor.

6)Artık puzzle yapmaya hazırsınız :) biraz sabırla kendinizle gurur duyacağınız bir tablo ortaya çıkıcak...

7)Puzzle bittikten sonra çerçeveletip asmak isterseniz puzzle yapıştırıcısıyla sabitlemeniz gerekmektedir.Piyasada bu konuda birçok yapıştırıcı bulunuyor.

Bu konu araştırılırken puzzleteacher.com sitesinden yararlandığımıda dipnot olarak ekliyim.

Ve inanamıyacaksınız fakat başladığımızın 3. günü puzzle eşimle beraber bitirdik.Nasıl oldu bizde anlamadık :) ikimizde çalıştığımız için sadece akşamları yapabiliyorduk,bi baktık bitti :D 


Bizim foto çekimimiz ters ışığa yakalanmış:) yakından 1000 kat daha güzel..




1 yorum:

  1. Merhaba şu an aynı puzzle yapıyorum 2000 parçalığını kenarlara başladım resme bakar epey uğraştım sonra her parçadan 2 tane olduğunu farkettim kenar parçalarda resimde simetrik gibi gözükmüyor sonra simetrik olduğunu düşünerek hepsini yaptım ama uzun kenarlara ortada birleşmiyor 2 parçada şimdi araştırırken sizi gördüm yaptığınız puzzla baktım simetrik gözükmüyor gibi yardımcı olabilir isiniz

    YanıtlaSil

Bunlarda Dikkatinizi Çekebilir?? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...