14 Nisan 2014 Pazartesi

Fikrim Geldi!: PaRMaK iZi HaTırA DüğüN aGaCı

Geldik bir ilginç fikre daha :)
Malum son zamanlarda düğün organizasyonuyla haşır neşirim.Aslında abartı bir düğün yapmak peşinde değilim ama iz bırakmasını farklı bir şeyler olmasını istiyorum.Bunun içinde internete hem yerli hem yabancı sitelerde baya dolandım.

Ülkemizde pek de meşhur olmayan parmak izli düğün agaçlarıyla bu sayede tanıştım diyebiliriz.İlk gördüğümde gerçekten orjinal bir fikir olduğunu düşündüm fakat gerçekleştirmesi de orjinalliği derecesinde zor gözüküyordu.Bizde daha çok aynı amaç için kullanılan düğün hatıra defterleri mevcut.Bunlarında çok şık olanları var ama gelipte oraya yazı yazmak istiyecek davetli sayısının pek fazla olmayacağını düşünüyorum açıkcası.Bu fikir hem ilgi çekmesi hem eğlenceli olması açısından beni daha çok cezbetti. Türkiye de bilinmediği için kolaylıkla her yerde yaptıramıyosunuz her yeri bırak nerdeyse hiç bir yerde diyebiliriz.Ama pınar kafaya koydu bir kere :D

İlk önce araştırmaya tamamını yaptırabileceğim bir yer bulabilirmiyim diye başladım.Bununla ilgilenen 2 bağlantı bulabildim ama verdikleri rakamdan 180-200 tl arasındaydı(50x70 boyutları için),tabi birde çok nadir yerlerde olduğu için fiyat konusunda da tekel,indirim durumları yok malesef.Açıkcası eğer kendim çözemeseydim bu parayıda verip yaptıracaktım ama ilk önce alternatif nasıl yapabilirim diye düşünme yoluna gittim.

Öncelikle bir tabloya ve parmak izlerini oluşturmak için boyaya ihtiyacım vardı.Piyasada parmak izi için bence saçma olan sulu boya ,guanj boya falan alternatifleri bulunuyor fakat bu boyaların ne uygun ne de düğün gününde kullanışlı olduğunu düşünüyorum(yapanların parmakları boya olucak,çıkmıycak falan).Tablo olayında da tabloyu bastırma fikri benim daha kolayıma geldi ama şöyle bir sıkıntı mevcut;sonuçta herhangi bir tablo değil isimlerimiz yazıcak,tarih yazıcak,boyutunu büyük istediğim için internetten bulduğum jpg formatları kurtarmıyor derken ben başladım yabancı sitelerde araştırmaya,onlar bu konularda daha paylaşımcılar :D

Yoğun bir araştırmanın sonunda aşağıda resmi bulunan taslaklara ulaştım(hepsini eklemeye çalıştım belki sizinde işinize yarar);






Bu taslaklar üzerinde oynama yapmanın oldukça zor olduğunu belirtmek isterim,birde konuyla ilgili bir link var.Burdan isimlerinizi ve tarihi üzerine koyabiliyorsunuz fakat model konusunda oynama yapılmıyor.Buda benim işimi görür diyorsanız buradan ulaşabilirsiniz;
http://www.weddingchicks.com/freebies/wedding-signs-labels/free-printable-tree-thumbprint-guestbook/

(Ayrıca görsel hazırlama ilgili diğer yazıma burdan ulaşabilirsiniz ; Parmak İzi Boyası Siparişine 'KişiYe Özel Görsel HaZırlaNışı 1.99 tl )

yukarıda verdiğim siteden çıkan tasarım
Konuyla ilgili yurtdışı bağlantılı tablo örneklerine ve fiyatlarına bu linkten bakabilirsiniz;


Peki sen nasıl çözdün derseniz.Az çok çizimle ilgili corel program bilgim var,netten bulduğum taslaklar üzerinde biraz(bayaaaa demek lazım:) uğraştım,baskı konusunda da internetten bir yerle anlaştım.Onlarda sağolsunlar çok yardımcı oldular,tablomun renklendirme işlemini onlar yaptı,ayrıca kuş falan eklediler görsellik biraz daha artmış oldu.taslağı 50x70 boyutunda canvas tablo olarak bastırttım.Böyle bir şey düşünen varsa son halini görmüş biri olarak tavsiyem 45x60 boyutunun daha uygun olduğudur.baskı yapan yer bana dik olarak basılmasının daha iyi olacağını söylesede benim tercihim yataydan yanaydı ve iyikide öyle istemişim.Birincisi yatay tabloları daha çok seviyorum ikincisi daha şık duracağını düşündüğüm için enine bir modeli tercih ettim.İşte benim tablomun hem çizim hali hem son hali;

Geçişli Tasarım(benim tercihim bu oldu)
Kahverengi tasarımı

Tasarımın tablo hali
İlk bakıldığında boş gibi değerlendirebilirsiniz ama üzerine parmak izleri gelince tabloyu doldurur duruma gelecektir.Yapmak isteyenler tasarım aşamasında bunu göz önüne almayı unutmasınlar.

Gelelim ikinci problemimiz olan parmak izi için gerekli boyalara.Google da arama yaparsanız piyasada en çok renkli parmak boyaları ile karşılaşıcaksınızdır.Bunların kullanımı çok kolay olmadığı için ben tercih etmedim.Bu iş için orjinal olan boyalarıda açıkcası Türkiyede bulamadım.İşin en zor kısmı benim için burasıydı.Ümidimi kaybetmişken yurt dışından sipariş vermeye karar verdim.Tabi bu biraz riskli bir durum,çalıştığım yerde de yurtdışıyla iş yaptığımız için genel itibariyle prosedürü ve takip işlemini bildiğimden benim açımdan biraz daha kolay oldu diyebilirim.Siparişten sonra teslimat aşaması oldukça uzun sürüyor ama sonuç olarak düğüne yetiştiler :) Ayrıca düğünde misafirlerimizden parmak izlerinin yanına isimlerini yazmalarını da istemeyi düşünüyorum,daha eğlenceli olacaktır :)Aşağıda fikriniz olması açısından gelen parmak izi boyalarımın fotosunu bulabilirsiniz.

mavi,sarı,yeşil,kırmızı,pembe,mor renkli parmak izi boyaları
İşi riske atmamak için ben fazladan sipariş geçmiştim.Şuan elimde fazlasıyla mevcut.Bu fikri gerçekleştirmek isteyenler ve ya bu renkli boyalarla farklı fikirleri olanlar varsa tedariğinde yardımcı olabilirim.

Bu yazıyı yazdıktan sonra başarmış olmanın verdiği mutluluğunu daha çok hissettim :) Sonuç mükemmel ama ona ulaşana kadar tasarımıymış,tablosuymuş,boyasıymış,yurtdışıymış ben baya uğraştım umarım niyetli olan arkadaşlar daha kolay halledebilir:)

Ayrıca bu fikri farklı organizasyonlarda da kullanabilirsiniz mesela çoçukların doğum günlerinde veya bekarlığa veda partsisin de misafirler için ilginç bir ayrıntı olabilir.Bu konuyla ilgilide bir kaç resmi aşağıya ekliyorum;



 Yazının ana fikri : Elimden ne uçan ne kaçan kurtulur,yeter ki isteyeyim.....:)

26.0cak.2015

Arkadaşlar blogdan boyalar konusunda yardım isteyen arkadaşların sayısı baya arttı.Kısa süre içinde elimde tekrardan boyalar olucak.Konuyla ilgili face sayfasından mesaj ya da apnrbas@gmail.com adresine mail atabilirseniz yardımcı olurum.İlerleyen günlerde fotolarınıda yazıya eklicem.Yukarıda verdiğim linkten kendi ağacınızı yaratıp,benden uygun fiyatada boyaları alabilirsiniz.Piyasadaki yüksek bedelleri ödemenize gerek yok,nede olsa daha yapılıcak ve alınıcak çok hazırlık var bu özel gününüz için ;) ;) ;)


Ayrıca İstanbulda yaşıyorum,başka sormak istediğiniz veya fikir açısından yardımcı olmamı istediğiniz bir durum olursa da elimden geleni yapmaya çalışırım.Özellikle eminönü konusunda ekspert sayılırım :) :)

5 tl

Veeee parmak izi boyalarımız geldi,artık siparişleri teslim etme zamanııı.:) :) :)!!!
6 tl

10 tl





53 yorum:

  1. Merhaba pınar hanım, gerçekten çok güzel bir fikir. Bende yurtdışındaki sitelerde çok örneklerini gördüm. Kesinlikle bende istiyorum. Baskınızı nereden aldığınızı öğrenebilir miyim? Ayrıca fazla boyalarınıza da talip olabilirim :)

    YanıtlaSil
  2. Beğenmenize sevindim,bence de orjinal bir fikir:)baskı konusunu canvas tablo baskı yapan bir yerden yaptırabilirsiniz,ben internetten bulmuştum mail adresini bulabilirsem yazıyım,tavsiyem çevrenizde reklamcı tarzında bu işi yapan biri varsa gidip yüz yüze anlatmak daha başarılı olabilir:)Boyalar konusunda da yardımcı olurum,ben baya stres yaşamıştım yurtdışından gelicekmi gelmicekmi,gelmezse naparım falan diye :D

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Pınar Hanım bende düğünüm için çok istiyorum bu tablodan ve kendim yapmayı düşündüm.. Tabi araştırıncada hep yurt dışına yönlendiriliyorum. Türkiyede malesef satış yapan yer bulamadım. Boyalarınıza talip olmak istiyorum eylülde düğünüm var bana yardımcı olursanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız olmadığımı bilmek güzel merve hanım :) bende diyordum bu işleri kafaya takan sadece benmiyim acaba diye :)facebook sayfası adresini vereyim ordan bana mesaj atarsanız daha kolay yardımcı olabilirim.

      https://www.facebook.com/pages/S%C3%B6z-U%C3%A7ar-Yaz%C4%B1-Kal%C4%B1r/316159835158217?fref=ts

      Sil
    2. Sizinle iletişime geçmem gerek. Mümkünse 530 405 85 04 gizliye açığım

      Sil
  4. Merhaba bana ularmısınız rica etsem. İsmail hakkı genç. İhg@windowslive.com 530 405 85 04

    YanıtlaSil
  5. Mail adresim de sorun var sanırım

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar boyalardan hala varsa iletişime geçebilirmiyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım merhaba,verdiğim face sayfası üzerinden bana mesaj atabilirsen yardımcı olmaya çalışayım:)

      https://www.facebook.com/pages/S%C3%B6z-U%C3%A7ar-Yaz%C4%B1-Kal%C4%B1r/316159835158217?fref=ts

      Sil
  7. Canım ben o adres linkine ulaşamadım sen ya bana ınstagramdan Ulaş ya da face den Hatice derviş varlıkoğlu die arayarak ulaşabilirsin kusura bakma emri vaki gibi oldu mutlaka bekliyorum canım

    YanıtlaSil
  8. mehaba..fikriniz cok hosuma gitti..bende oglumun ilk dogum gunu partisi icin dusundum..boyalarla ilgileniyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba canım,aşağıdaki linkteki sayfamdan mesaj atabilirsin veya apnrbas@gmail.com adresine mail gönderebilirsin ,yardımcı olmaya çalışırım.

      https://www.facebook.com/pages/S%C3%B6z-U%C3%A7ar-Yaz%C4%B1-Kal%C4%B1r/316159835158217?fref=ts

      Sil
  9. merhaba pınar&metin yazı karakteri nedir? teşekkürler:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. apnrbas@gmail.com adresine mail atın yardımcı olayım :) :) ;)

      Sil
  10. Bana cok yardimci oldunuz pinar hanim hem fikirlerinizle hem parmak izi boyalari ve soz kutularinin tedariginde hicbir kar gutmeden sadece yardimci oldunuz hemde cok kisa bi surede sizin gibi guvenilir insanlar az kaldi allah razi olsun sizden...

    YanıtlaSil
  11. merhaba pınar hanım boyalardan var mı acaba elinizde bana en geç 4 haziran teslim olması gerek mümkünlüğü nedir acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar elimde tüm renkleri var,hemen kargoya verebiliyorum,1 veya 2 günde elinizde olur,apnrbas@gmail.com mail adresinden ulaşabilirsiniz :)

      Sil
  12. Boyalarım çok hızlı elime ulaştı bayıldımmm. Ayrıca sipariş aşamasında pınar hanımın yakın ilgisi ve samimiyeti içinde teşekkür ederim ;)

    YanıtlaSil
  13. Pınar Hanım merhaba,
    Kanvas tablo baskısı hakkında detaylı bilgi verebilir misiniz denemiş biri olarak. Tchiboda kaneviçeye baskı yapmışlar. Bir sitede de "özel ilaçlar ve vernikler ile (parmak boyalarının sorunsuz uygulanmasını sağlamak için) son işlemi yapılmış yüksek oranlı pamuk içeren kanvas baskıdan yapılmıştır" ibaresi var. Sizin tablonuz normal kanvasa mı basılmıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba canım,benimki normal kanvasaydı bir problem yaşamadım.büyük olasılıkla onların parmak boyası diye bahsettikleri ana okullarında çoçuklar için kullanılan yağlı boya tarzı olanlar.Bu tabloda kullanılan boya o şekilde değil, o yüzden normal kanvasta da bir sıkıntı çıkmaz.

      Sil
  14. Merhaba elinizde boya mevcutmu istediğimiz zaman boya sipariş edebilir miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kübra,karelilerden 1-2 renk haricinde elimde renkleri var şuanda,sipariş etmek istediğin zaman mail adresimden ulaşabilirsin.

      Sil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. Pınar Hanım Merhaba,
    parmak izi boyalarınız elinizde mevcut mu acaba fiyat bilgisi verebilirmisiniz? vermiş olduğunuz facebook linkine ulaşamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,apnrbas@gmail adresine mail atabilirsiniz.şuanda Boyalar elimde var,yardımcı olmaya çalışırım.

      Sil
  17. merhabalar,
    düğünüm için parmak izi tablosu düşünüyorum ancak nereden bulabilirim bilmiyorum. bana yardımcı olursanız çok memnun olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,apnrbas@gmail adresine mail atabilirseniz yardımcı olmaya çalışırım canım :D

      Sil
  18. boyalardan satın almak istiyorum

    YanıtlaSil
  19. Bu fikri ilk internette görüğümde çok sevdim hemen yapmalıyım dedim. :) Ancak parmak izi boyası bulmak gerçekten zor. İyi ki şans eseri sizi bulmuşum Pınar Hanım. Derdime derman oldunuz :) Sipariş verdim ve iki gün sonra boyalarım elime geçti. İlk heycanla hepsini açıp denedim. Çok memnun kaldım. Herkese tavsiye ederim :) Çekinceniz olmasın, fikir orjinal, boyalar çok şirin. E bizede mutluluk düşerr :):) Burçak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler yorumunuz için,siz mutluysanız bizde mutluyuz :D :D :D

      Sil
  20. Merhaba pınar hanım size mail attım ,tablom hazırlanıyor , bana kare parmak boyası gönderebilir misiniz ?

    YanıtlaSil
  21. Elinizde hala boyalardan var mı

    YanıtlaSil
  22. Maillerinize bakar misiniz

    YanıtlaSil
  23. Bu fikri düğünümde yapmaya karar verdiğimde tek eksiğim parmak boyasıydı hem güvenli hem hesaplı ve tam hayalimde ki gibi ayrıca hassasiyetiniz için de çok teşekkür ederim kargom tam zamanında geldi.. Sizi tanımak büyük şans teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  24. Kaç gündür orjinal bir fikir arıyorum nihayet buldum. Bayıldım.:) boyalar hala elinizde mevcut mu acaba?

    YanıtlaSil
  25. Kaç gündür orjinal bir fikir arıyorum nihayet buldum. Bayıldım.:) boyalar hala elinizde mevcut mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,apnrbas@gmail.com adresine mail atabilirseniz yardımcı olmaya çalışırım :)

      Sil
  26. merhaba size mail attım kontrol etmeniz mümkün mü acilen boyalara ihtiyacım var:)

    YanıtlaSil
  27. Merhaba, birçok yerde arayıp bulamadığım boyaları burda buldum ve siparişi verdikten 1 gün sonra urunlerim geldi. Tesekkurler ilginize:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tesekkur ederim :) guzel bir dugun olcagina eminim😄

      Sil
  28. Merhabalar nasıl sipariş verebilirim?
    cansuatlms@gmail.com

    YanıtlaSil
  29. Herkese Merhaba.. Pınar Hanım'a buradan da teşekkür etmek istedim. Sorularıma hemen cevap verdi ve çok yardımcı oldu. Sipariş verdiğim kalpli boyaları da hemen gönderdi. Hepsi çok güzel gerçekten... Tekrar çok çok çok teşekkür ederimmmm..... Sevgiler!

    YanıtlaSil
  30. Boyalardan Renk renk sipariş vermiştim bugün elime ulaştı hepsi birbirinden güzel ve fiyat olarakta araştırdığım en uygun yer tekrar teşekkür ederim ��

    YanıtlaSil
  31. Merhaba, Pınar Hanım a yardımları ve hızlı geri dönüşü için çok teşekkür ederim. Her soruya çok kısa zamanda cevap aldım ve ürünler ertesi gün elime geçti. Düğün gibi stresli bir dönemde beni yormadığı için kendisine ayrıca çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  32. Pınar Hanım'a bu hizli teslimati icin cok tesekkur ederim. Gercekten cok guzeller, bu sayede arkadasima cok guzel bir hediye verecegim :)

    YanıtlaSil
  33. düğün ağacı ve boya tedarik işini son ana bırakmama rağmen pınar hanım boyaları çok hızlı ve eksiksiz şekilde elime ulaştırdı ilgisinden dolayı çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  34. Merhabalar 24 kasım ögretmenler gunu icin cocukların parmak izlerinden yapip hediye etmek istiyoruz tablo ve boya tedarigi konusunda yardimci olabilir misiniz

    YanıtlaSil

Bunlarda Dikkatinizi Çekebilir?? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...