17 Aralık 2013 Salı

Eminönü'Şark Han':Varan 1 !

Eğer İstanbul'da yaşıyorsanız mutlaka eminönünü sokak sokak gezmelisiniz.Hiç alışveriş yapmasanız bile o dükkanların hareketliliği,renkler,süslemeler,insanlar derken başka bir alemde gibi oluyorsunuz.Hele ki benim gibi ıvır zıvırı,dekorasyonu çok sevenler,kendine yeni uğraş arayanlar için eminönü mükemmel bir yer.

Peki ben burayı nasıl keşfettim?Eminönüne tabiki daha öncedende gezmeye gitmiştim ama bu hanlar,pasajlar bölgesine gideyimde gezeyim diye bir düşüncem olmamıştı hiç.Çalışan biri olarak çok vaktim olmadığı için genel araştırmayı netten yapmayı tercih ediyorum.Eminönü ve özellikle Şark han ile tanışmam böyle oldu.Söz ,nişan,çeyiz olaylarıyla uğraşırken farklı bloglardaki yazılardan buraya gitmem gerektiğine karar verdim ve iyiki de gitmişim.

Kısaca eminönünden bahsedersek;herkesin bildiği üzere meşhur bir mısır çarşısı mevcut lakin buranın turistlere hitap ettiğini ve fiyatların buna bağlı olarak pahalı olduğunu herkes bilir.Benim keşfetmenizi önerdiğim tarafı mısır çarşısından sonraki ara sokaklar.Pastacılıkla ilgili kalıplar,hamurlar,aparatlar,söz nişan kına gecesi için gerekli olan malzemeler(söz mendili,kına gecesi keselerini ve hediyelerini kendi hazırlamak isteyenler için ideal:),çeyiz düzenler için bohça,salon takımları falan filan ve dekorasyon üzerine herşeyi(çiçek,böcek,aksesuar:) toptan fiyatına satan yerler var.Normalde alabileceğiniz fiyatının çok çok altına burada bulabilirsiniz.

Beni ilgilendiren kısmı söz ve nişan bölümüydü.Genelde ege yöresine ait söz mendili denilen bir adetimiz var.İstanbula geldikten sonra çoğu insanın bunu bilmediğini farkedip baya şaşırmıştım.Söz mendili dediğimiz olay,kızı istemeye geldiklerinde eğer kız tarafı olumluysa erkek tarafına 'verdik gitti' anlamında söz mendili verir.Hem o günün hatırası hem de nişandan önceki ilk resmi adım olması açısından iki taraf içinde önemlidir bizim oralarda.İşte bu adetimiz için Yolumuz eminönündeki Şark han'a düştü.İnternette biraz araştırırsanız söz mendili veya nikah şekerleri için gerekli olabilecek kurdelesinden,tülüne kadar herşeyi Şark Han da bulabilceğinizi görebilirsiniz.

Şark han'a gitmek için mısır çarşısının arka kapısından çıkıp yolu dümdüz takip etmeniz gerekiyor.Biz kalabalıkta bir 10 dk falan yürüdük,hemen çıkışında değil yani.Sonra yolun sağında gelin çiçekleri satan bir dükkan var,orayıda geçip ilk sokaktan sağa dönmelisiniz.Sonrasında zaten ismini görürsünüz.Han yanlış hatırlamıyorsam 6 katlıydı.Ben ilk gittiğimde kendimi kaybetmiştim.Yalnız şunuda belirteyim pazar günleri ve saat 5 ten sonra han kapanıyor.Bu yüzdende cumartesi günleri en yoğun zamanı,tavsiyem hafta
içi gitmeniz,gerçi çalıştığım için benim buna pek şansım olmadı.Şunuda belirteyim yol üzerinde görebilceğiniz malzemelerin daha uygun fiyatlısı bu handa mevcut.Eğer yukarda anlatığım tarzda şeyler araıyorsanız 1. durağınız kesinlikle burası olmalı.

Fikir vermesi açısından kendim için çektiğim fotolardan yazıyada eklicem.İlk fotoğraf grubumuz söz mendili ve nikah şekeri ile ilgilenenler için,bunun dışında son dönemde meşhur olan bebek şekerleri için de bir çok malzemeyi bulabilirsiniz.Fiyatlarını da hatırladığım kadarıyla yazmaya çalışayım.
Kına için püsküllü kutu : kutusu 15 tl
Eğlenceli Düşünce baloncukları : 6 tl
mumluk : fiyatı 1 tl yada 50 kuruş tam hatırlayamıyorum


nikah şekeri süsleme aparatı : 1 tl,1.5 tl,80 kuruş(toptan)
nikah şekeri süsleme aparatı




kına gecesi için zil : 5 tl

nikah şekeri için süs : 1 tl
hırsız dikkat.! kamera var :D
saten kutu : 1.25 tl
120lik çiçek paket : 5-6 tl
Evde olup kendine uğraş arayan ve yaratıcılığı kuvvetli olan bayanlar varsa bence bu sektör tam size göre.Ben ev hanımı olsaydım kesin girerdim bu işe ki cidden çok severim böyle ıvır zıvır işlerini.Bildiğiniz üzere bu tür ürünleri yapıp pazarlayan bir çok kişi var,2 tl masraflı ürünü 4.5 tl satışını bizzat gördüm netten.Eminönünü gezdikten sonrada ne beğensem aşağı yukarı maliyetini tahmin edebiliyorum artık.Gerçekten karlı ve bitmiycek bir sektör(sonuçta herkes birgün evlenicek:).Önce işe cesaret edip kendi çevrenizde tanındıktan sonra,bir blog yada websitesi üzerinden işinizi geliştirebilirsiniz.Tabiki bu benim nacizane şahsi düşüncem,gerisi size kalmış :)

Bunun dışında eminönüyle ilgili diğer bir yazıda da dekorasyon içerekli olan alışverişten bahsedicem,bu yazıyı uzatıp sıkmaya gerek yok :)Ayrıca söz mendili için alışverişimi bende burdan yaptığımı belirteyim,şuan tasarım aşamasındayım,son haline gelince onuda ekliycem inşallah.Umarım yazı fikir sahibi olmanızı sağlamıştır,Şimdiden eğlenceli alışverişler :)

Eminönündeki dekorasyon alışverişi ile ilgili diğer yazıya burdan ulaşabilirsiniz;

Eminönü : Varan 2 Dekorasyon,ıvır zıvır !

Malzeme araştırması sonucu hazırladığım söz mendilimin yazısına da burdan ulaşabilirsiniz;

Yaptım Oldu : Söz mendilim :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlarda Dikkatinizi Çekebilir?? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...