3 Ocak 2014 Cuma

Yaptım Oldu : Söz mendilim :)

Bu konuyla ilgilenmeye başladıktan son söz mendili adetinin Türkiye geneli pek bilinmeyen adetlerimizden olduğunu farkettim,genellikle ege bölgesinde daha meşhur sanırım.Kısaca açıklamak gerekirse;kızı istemeye geldiklerinde eğer kız tarafı olumluysa erkek tarafına 'verdik gitti' anlamında söz mendili verir.Hem o günün hatırası hem de nişandan önceki ilk resmi adım olması açısından iki taraf içinde önemlidir bizim oralarda.

Bizide isteme olayı yaklaşınca sardı bir telaş,yaptırtsak mı,hazır mı alsak diye kara kara düşünürken bir yandan da internetten model araştırması yapmaya başlamıştım.Ayrıca annemde evde bu işi yapan bir kaç tanıdık buldu.Ordan burdan fiyat alırken,işyerinden arkadaşlar 'eminönüne baksan iyi olur' diyerek maceramızın başlamasını sağladılar,hepisicine teşekkürler:)

Eminönü yazılarında alışverişle ilgili olan bölümleri detaylı olarak anlattım,o bölümüde okuyabilirsiniz.Eminönüne gittikten sonra bende bir ampül yandı?:)Kendimde istediğim tasarımı yapabilirim diye düşünmeye başladım,aslında hazır almak zaman kazanmak açısından çok daha iyi olacaktı ama içimdeki yaratıcılık gücü ve istediğim tarzda bir şeyi bulamamak,bulduklarımın da fiyatının yüksek olmasına bağlı olarak girdik bu yola.

Aslında o kadar korkulacak bir şey değil,biraz zamanınız varsa herkes yapabilir.Çalıştığım için beni baya bir zorladı ama kendi emeğinizle uğraşmak ve sonunda ben yaptım demek herşeye bedel bence.Öncelikle aldığım malzemeleri,hatırladığım kadarıyla fiyatlarıyla birlikte yazayım.
120'li çiçek paketi : 5 tl
kudela 22 metrelik makara : 75 kuruş
saten kutu(isteyenlere tedariğinde yardımcı olabilirm ;)
silikon tabancası bende vardı o yüzden fiyat veremiyorum
Görüldüğü üzere maliyeti oldukça düşük,ben söz mendilini koymak amaçlı yaptım ama isteyen olursa nikah şekeri içinde kullanabilir.Bu aşamadan sonra olay yaratıcılığınıza kalmış.Ben 2. aşama olarak çiçekleri hazırladım.

Çiçek hazırlama işi bittikten sonra kurdeleriyle birlikte silikon tabancasıyla yapıştırabilirsiniz.İsteyen olursa kurdelesinin üstüne küçük nazar boncuğu yada küçük uğur böceğide koyabilir.Bir gece uykusuz kalıp ertesi günü işe zombi gibi gitmeme neden oldu ama değdi.
VEEEEE işte sonuç :)))


Eminönündeki bu kutucuklar için yaptığım alışveriş yazısına buradan ulaşabilirsiniz;

Eminönü'Şark Han': Varan 1!

Şeker hamurlu nişan kurabiyesi yapımı yazıma buradan ulaşabilirsiniz;

Nişan Kurabiyesi Fırından yeni ÇIKTI..:)

Düğün hazırlıkları için farklı bir fikir olan parmak izli düğün ağacı yazıma buradan ulaşabilirsiniz;

Fikrim Geldi!: PaRMaK iZLi HaTırA DüğüN aGaCı


8 yorum:

  1. Çok başarılı canım devamını bekliyoruz.)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş gerçekten . Çiçekleri nerden aldığınızı ogrenebilirmiyim ayrıntılı birsekilde yazarsaniz çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin önünde şark handan aldım canım,yer olarak şöle tarif edebilirim:Mısır çarşısının arka kapısından çıkıyorsun,dümdüz yukarıya doğru gidiyorsun,gelin çiçeği satan yer var orayı geçiyorsun sonra dışarda sepetlerin olduğu bi dükkan geliyor onuda geçip sağa dönüyorsun,hafif bir yokuşun başında 'Şark han' yazısını görüceksin zaten.Giriş katında sola baktığında tam karşında duran bir dükkandan aldım.Umarım yardımcı olabilmişimdir.

      Sil
  3. Canım çok güzel olmuşlar da mendilleri de görseydik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mendilleride eminönünden aldımda çekmeyi unutmuşum,kutunun içine de gül şekli yaparak yerleştirdik cnm :)

      Sil
    2. mendiilleri ne kadara almıstınız:)

      Sil
    3. canım ben o işimi annem halletmişti ama geçen ay bir arkadaş için araştırma yapmıştık,istersen şu linklere bir göz gezdir belki işine yarar;

      http://www.englishhome.com.tr/popup/popup_hizliIncele.aspx?urn=381230&lang=tr-TR

      https://www.sonteklif.com/bayan-islemeli-mendil-12-li-5726664?gclid=CJfXu4_j1MUCFWjMtAodx1wA2w

      Sil

Bunlarda Dikkatinizi Çekebilir?? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...