11 Nisan 2014 Cuma

Nişan Kurabiyesi Fırından yeni ÇIKTI..:)

Uzunca bir süredir  meşhur olan şeker hamuruyla yapılmış kurabiyeler ve pastalar benimde dikkatimi çekmeyi başardı.İlk bakışta bile ne kadar zaman alıcı oldukları anlaşılıyordu ama bir kere denemeye karar vermiştim:)

Zaman probleminden dolayı nişan olayını aileler arasında olsun diye ne kadar diretsem de yine 100 kişilik bir organizasyonda buluverdim kendimi.Aslında bunun için pek bir şey yapmadım,babam sağ olsun gitti mekanı ayarladı,kardeşim önce gidip kuaför,fotoğraf olaylarını organize etti.Bende gidip yüzüğümü taktım :)(Pazar günü olan nişanıma cumartesi akşam giderek sanırım yeni bir rekora imza atım,özel sektörde çalışınca malesef her dakika izin alamıyorsunuz).

Kısaca nişan hikayemi de anlattığıma göre geçelim benim uğraştığım bölüme 'Nişan Kurabiyeleri'.Nişan kurabiyelerimi gelen misafirlere hem farklılık olması için hemde hatıra kalması için kendim yapmaya karar verdim.Birde ne bileyim sanırım biraz özel olması için kendim bir şeyler hazırlamak istedim.Tabi bunun için bir ön hazırlık dönemi gerekiyor.Yine yolumuz düştü eminönüne.İstanbul'da pastacılık malzemelerini bulabileceğiniz en güzel yer mısır çarşısının sağ kapısının çıkışında uzanan,kuru kahveci mehmet efendi dükkanı ile başlayan sokaktır.

Alışverişe başlamadan önce nasıl bir tasarım yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor,yoksa oraya gidince bin bir çeşit içinde hem tasarımı oluşturmak hem karar vermek çok zor olur.Ben gitmeden aşağıdaki gibi bir liste oluşturmuştum.

*Tırtırlı büyük boy kalpli kurabiye kalıbı : 3    tl
*Harf kalıpları(baş harflerimiz için) : 6 tl
*Yüzük kalıbı(kurabiyenin üstüne alyans süslemesi yapmak için) : 6 tl
*1 adet merdane : silikon 10 tl ,ahşap 5tl
*Beyaz şeker hamuru(100 adet için yaklaşık 1 kilo) : 10 tl
*Kırmızı gıda boyası : 6 tl
*Altın yaldız gıda boyası : 6 tl
NOT : Şeker hamurunun tamamını beyaz renk alıp,renklendirmek için gıda boyası almayı tercih ettim.İsteyenler direk kırmızı şeker hamuru da alabilirler)
*Yağlı fırın kağıdı
*Küçük poşet(hazırladığımız kurabiyeleri tek tek koymak için) : 100 adet 4 tl
*Kırmızı kurdele(poşetlerin ağzını bağlamak için) : 1 makara(22 m) 50 kuruş

Listeyle gitmek daha sonra unuttuğunuz şeylerin çıkmaması için önemli.Özellikle benim için sürekli gitme şansımın olmadığını düşünürsek hayati öneme sahip oluyor:)Ben listenin yanına sizin için fiyatlarını da ekledim,en azından fiyatlar konusunda bir fikriniz olur.

Şeker hamurlu kurabiye yapmanın 1. püf noktası yayılmayan ve küçülmeyen bir kurabiye hamuru yapmak.Bunun için internette baya araştırdım bir kaç tarifi karşılaştırdım farklılıklarına baktıktan sonra ben şu tarifi kullandım ve başarıyla sonuçlandı.

Şeker hamur süslemeli kurabiyeler için Temel Tarif;

1 yumurta
1 su bardağı Pudra şekeri
1 adet(250gram) margarin veya tereyağı
1 çay bardağı nişasta
1 paket vanilya
1 çorba kaşığı tarçın(isteğe bağlı)
3.5 su bardağı un(hamurunuzun yapışmasına göre arttırabilirsiniz)

Hamurumuzu hazırladıktan sonra yarım saat buzdolabında bekletirsek şekilleri çıkarmak daha kolay oluyor.Buzdolabından çıkardığımız hamuru merdaneyle 1 cm kalınlığında açıp,kalpli kalıbımızla şekillerimizi çıkarıyoruz.(hamuru yağlı fırın kağıdının üzerinde açarsanız pürüzsüz yüzey elde edebilirsiniz,ayrıca fırın tepsisinin altına da mutlaka yağlı kağıt koyun).Bu işleme başlarken fırınımızı da 180 derecede ısıtmaya başlayabiliriz.Sıcak fırında 20 dk kurabiyelerin pişmesi için yeterli olacaktır.Önemli olan kurabiyelerinin renginin kararmaması sadece alttan pembeleşmiş olması gerekiyor.

Bu aşamayı da geçtikten sonra gelelim işin en eğlenceli ve en zor kısmına :D Süsleme yapmadan önce hazırladığımız kurabiyelerin sıcak olmaması gerekiyor.(fırından çıkar çıkmaz süsleme yapamayız,şeker hamurunu eritir)Hazır aldığımız şeker hamurunu biraz yoğurduktan sonra yapışmaması için nişasta kullanarak ince bir tabaka halinde açıyoruz.(kurabiyenin üstüne koyacağımız için çok kalın olmaması gerekiyor).Öncelikle beyaz şeker hamurunu kullanarak süslemenin tabanını oluşturuyoruz.Kurabiyeleri kestiğimiz kalpli kalıpla şeker hamurumuzdan da şekilleri çıkartıyoruz.Çıkartmış olduğumuz şekillerin arkasını fırçayla hafif su kullanarak ıslattıktan sonra kurabiyelerimizin üstüne yapışmasını sağlıyoruz.Elinizle çok bastırırsanız pürüzsüzlüğü kaybolabilir o yüzden olabildiğince üst yüzeyine az dokunmaya çalışın.

İkinci süsleme aşaması görselliği arttıran harfler ve kalpler.Harfler için harf kalıbını altın yaldızlı gıda boyasına değdirip beyaz şeker hamuruyla kaplı kurabiyelerimizin üzerine dokunduruyoruz,kalpler içinde Kırmızı şeker hamurundan ince bir tabaka halinde açıp kalp kalıbıyla şekillerimizi oluşturuyoruz.Bunları beyaz şeker hamurunun üstünü hafifçe ıslatarak istediğimiz dizaynda kurabiyenin üstüne yerleştiriyoruz.Buradaki ıslatmada 2 şeker hamurunun birbirini tutmasını sağlayacaktır.



  • Burda şunu söylemeliyimki ilk beyaz şeker hamurunu kurabiyenin üzerinde yapıştırdıktan sonra diğer süslemeleri eklerken kurabiyeleri kırabilirsiniz,bende bir kaç fire verdim böyle.(gerçi kırdıklarımızı biz yedik iyi oldu :)O yüzden süsleme işini bitirip sonra kurabiyelere yapıştırmanızı öneririm.Birde ben son anda alyans süslemesinden vazgeçmek zorunda kaldım,yeteri kadar zamanım yoktu.
  • İlk denemenizi önceden yaparsanız daha iyi olur(benim gibi son güne bırakıp şansa yapmayın:) 
  • Ayrıca poşetlenmiş haliyle 1 ay bozulmadan kalıyor o yüzden istediğiniz zaman yapıp hazır halde bekletebilirsiniz.
  • Kalabalık olarak bu olaya girişirseniz çok daha rahat edersiniz.Tek başınıza belli bir yerden sonra bıkkınlık geliyor.Ben nişanda dağıtmak ve bohçalarla birlikte süsleyip verebilmek için 100 adet civarında yaptım.
Veee bitti :) Her kurabiyeyi ayrı ayrı poşetleyip,kırmızı kurdelemizle bağladık mı tamamdır:) ben malzemeleri alırken 1 tanede küçük boy sepet almıştım.Nişan için geldiklerinde bohçaların yanında vermek üzere bu sepetin içine de,damat tarafından gelemeyen misafirler için kurabiyeler yerleştirip süsledim.Bu da benim onlara küçük bir jestim oldu :D


Düğün hazırlıklarınız için farklı bir fikir olan parmak izli hatıra düğün ağacı yazıma burdan ulaşabilirsiniz;

Fikrim Geldi!: PaRMaK iZLi HaTırA DüğüN aGaCı



1 yorum:

  1. Harikasınız, verdiginiz bilgiler çok faydalı, çok teşekkürler, mutluluklar..

    YanıtlaSil

Bunlarda Dikkatinizi Çekebilir?? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...