10 Kasım 2014 Pazartesi

Aşure Yapmayı Denemek isteyenlere Gelsin :)

Aşure ayı geldiğine göre bizede aşure yapmak düşer dedim ve geçtim tencerenin başına :)

Beni tanıyanlar bilirler aşureye karşı ayrı bir sevgim vardır.Zaten bizim evde saolsun annem biz seviyoruz diye normal kek yapar gibi aşure yapardı.Aşure ayını beklemezdik hiç.Şimdi evlendik annemiz yanımızda yok diye aşure ayını pas geçmek olmaz yani :)


24 yıllık yiyiciliğin verdiği deneyim ve internetten öğrendiğim bir kaç püf noktasıyla ilk denememde çok başarılı bir aşureye imza attığımı söyleyebilirim.Benim gibi acemiler için tarifi de kısaca yazıvereyim:

Öncelikle Malzemelerimiz ;

  • 500g aşurelik buğday (3 su bardağı)
  • Yarım çay bardağı pirinç
  • 1 su bardağı nohut
  • 1 su bardağı kuru fasulye
  • 200 g kuru kayısı
  • 200 g kuru üzüm
  • 1 su bardağı fındık
  • 3 lt su
  • 2 su bardağı süt
  • 4 su bardağı toz şeker
  • çeyrek çay kaşığı tuz
  • çeyrek çay kaşığı karabiber
Üzeri İçin :Fındık,ceviz,nar,tarçın kullanabilirsiniz.
yapılışını nefisyemektarifleri.com sitesinden kopyalıyorum,altına kendi püf noktalarımı yazarım :)
Hazırlanışı;


Nohut ve fasulyeyi ayrı ayrı haşlayın.
Buğdayı yıkayıp, tencereye alın üzerine kaynar su ekleyip 10dk kaynatın. Çıkan sarı suyu süzün. Aynı işlemi bir kez daha yapın ve suyunu süzün. Daha sonra kaynar su ekleyip 50dk kadar buğdayı kaynatın. (Dilerseniz akşamdan iki kez kaynatıp suyunu süzerek daha sonra sıcak suda sabaha kadar bekletebilirsiniz. Akşamdan ıslatırsanız 15dk kaynatmak yeterli olacaktır.).
Yumuşayan buğdaya pişmiş nohut, fasulye, küçük doğranmış kayısı, kuru üzüm, yıkanmış pirinç 15dk kadar kaynatın.
Sıcak süt, şeker, tuz, karabiber, fındık, karanfil suyu ekleyerek 15dk daha kaynatın.
Tek tek cam kâselere bölüştürün.
Aşure kâselerde soğumaya yüz tutunca, üzerini fındık, ceviz, fıstık, kuş üzümü, kuru üzüm ve nar taneleri ile süsleyebilirsiniz.
PÜF NOKTALARI ;
*Akşamdan sıcak suda buğdayı bekletirseniz pişme süresi çok çok aza iniyor,hem ocaktan kar edersiniz :)

*Buğdayın diriliğini kaybetmesi için blenderı kesici ucuyla tencere içinde 2-3 dk gezdirmeniz yeterli,buda ocakta kalma süresini oldukça azaltıyor.

*Her aşamayı geçtikten sonra mutlaka aşurenin tencere içinde göbeklemesini bekleyin.

*Tarifte sıcak süt demiş ama oda sıcaklığındaki süt ile de bir problem çıkmıyor.Ancak ölçüden fazla süt koymamaya çalışın,süt kokusu gelebilir.

*Bazı yerlerde aşure yapımında pekmezde koyuluyor fakat pekmez hafif karartma yaptığı için ben kullanmadım.

*Birde varsa içine portakal kabuğu rendesi ekleyebilirsiniz ağıza yerken güzel bir aroma getiriyor.

*Şekeri aşırı sevmeyenler tarifteki ölçüden yarım bardak eksik yapabilirler.Bu tarif şekerli sevenlere göre.

*Ortalama 2.5  - 3 lt su gidiyor.Koyuluğuna göre pişirme aşamasında sıcak su ekleyebilirsiniz.

*Benim önerim içine aşırı malzeme doldurmayın ,bulamaç gibi oluyor,ben pek hoşlanmıyorum :)

Başarmanın verdiği mutlulukla Komşulara dağıtılır,afiyetle yenilip bitirilir ;)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlarda Dikkatinizi Çekebilir?? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...