2 Eylül 2014 Salı

Kına Gecesi Hazırlıkları


Biz gelinler için düğün kadar önemli olan diğer bir şey de kına gecelerimizdir.Hatta kına gecesi için daha çok emek harcarız.Kına gecesinde hediyelik ne verilecek,kınada ne giyilecek,kına nasıl dağıtılacak falan filan derken her ayrıntısı titizlik isteyen bir ön çalışma yapmamız gerekir.Tabi unutulmaz bir kına gecesi yapıp hafızalarda kazınmak istiyorsanız?kim istemezki.. :)

Gelelim Pınar'ın kına gecesi hazırlıklarına.Ben bu çalışmalara baya bir önceden başladım.İstanbulda olmanın avantajıyla bir çok kere eminönüde gidip piyasa da ne var ne yok araştırabildim,ve yapıcaklarımı listeledim.Sizede bunu tavsiye ederim,öncelikle yapmak istediklerinize karar verip,almanız gerekenlerin listesini oluşturun.Sonra şunu unutmuşum bunu unutmuşum diye hayıflanmanın hiç anlamı yok :) Benim listem aşağıdaki gibiydi,hem aldıklarımın hem son hallerinin fotolarını eklemeye çalışıcam.

Hazırlık LİSTESİ

1)Dağıtılacak kınalar: bunun için gerçekten çok fazla alternatifiniz var ama ben eklediğim fotoğraftaki kaftan figürünü begendim.

2)Kına tepsisi ve sepeti : Önce klasik kırmızı tepsileri düşünsemde sonunda bu fransız dantelli set daha asil geldi.

3)Çerezlik : Bu da eski adetlerimizden,gerçi çoğu yerde hala geçerliliği var.Bizim oralarda Kınayla birlikte çerezde dağıtılıyor.



4)Tefler: tefleri ve kurdelelerini eminönünden alıp kendi zevkime süsledim.Kına gecesinde en dikkat çeken ayrıntılardan biri buydu diyebilirim.




5)Nedime taçları: bekar arkadaşlarım için eğlenceli bir ayrıntı.


6)Pullu mendil : Kına halaysız olmaz,halay mendilsiz olmaz :)


7)Yemeni(tülbent,başörtüsü) : geleneklerimizden de vazgeçmeyiz.


8)Hediyelikler : Bunun için o kadar çok alternatif varki.Mesela kokulu sabunlar,parfümlü şişeler,tokalar,ojeler,aynalar,magnetler,buzdolabı süsleri...

Benim tercihim ahşap aynalardan yana oldu.Bu aşamada işimin de avantajıyla istediğim yazıyı lazerle aynaların üzerine yazdırıp güzel bir süsleme yaptım.Sonuç neredeyse mikemmel :)Aşağıda yaptığım bu işlemlerin aşamalarını ekliyorum.Böyle imkanı olan adaylar bunu değerlendirebilir.Ahşap aynaları kullanmak isteyenlere tedariğinde yardımcı olabilirim ;)

 




9)El mumları: Kına gecesindeki nedimelerinizin avuçlarında yanıp egzantirik bir hava vericek mumlar
.

10)Yüz örtüsü - Kına eldiveni  : artık bunun pembe sarı,bordo gibi pek çok rengi var.Ama kırmızı her zaman candır :)

11)Bindallı : bindallımı gelinliğim kadar sevdim diyebilirim.Benim kadar gören herkeste çok beğendi.


12)Konuşma baloncukları : foto çekilirken eğlenceli kareler oluşturmak için bence güzel bir ayrıntı.


Umarım kına gecesi hazırlıklarında olupta bu yazıyı okuyan gelin adaylarının kına geceleri benimkinden çok çok çok daha güzel olur :) Sizlere tavsiyem şansa bırakmadan her şeyi kına gecesine kadar hazırlamanız ve o gece size yardımcı olacak yakın arkadaşlarınızla önceden detayları konuşmanızdır.Yaşamış biri olarak şunu diyebilirim ki o gece sizin hiç bir etkiniz olmuyor,ne yaşanıyorsa siz sadece ayak uydurmak zorunda kalıyorsunuz.Aslında bu organizasyon işine girip,gelinleri bu telaştan kurtarmak istiyorum.Siz ne yapmak istediğinizi nasıl bir gece hayal ettiğinizi anlatırsınız ben gerisini hallederim,sorunsuz,sorun çıksa bile anında mudahale edebilecek biri hep yanınızda olur :) Nasıl fikir?:) :) :)

Düğün hazırlıkları için farklı bir fikir olan parmak izli hatıra düğün ağacı yazıma burdan ulaşabilirsiniz;

Düğünle ilgili diğer yazılar ;






5 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. merhaba ahşap aynalar çok hoşuma gitti tederiğinde nasıl yardımcı olabilirsiniz nerden bulabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar canım,apnrbas@gmail.com adresine mail atabilirmisin,yardımcı olmaya çalışayım :)

      Sil
  3. Mutluluklar dileriz.
    www.nuransultan.com

    YanıtlaSil
  4. merhabalar ahşap aynaları nasıl tedarik edebilirim ? twşekkürler

    YanıtlaSil

Bunlarda Dikkatinizi Çekebilir?? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...