4 Haziran 2016 Cumartesi

LambadeR MaceraM


#Lambader mecerası yazdıysam gerçekten uzun soluklu bir macera oldu benim  bu yeni sevdam.Bu uğurda eşime de baya dil döktüm :)Öncelikle araştırmalarıma internet ve instagram üzerinden lambader ayağı bakmakla başladım.Ev dekorasyonum kahve tonlarında olduğu için modernden çok biraz daha nostaljik modellere bakıyordum.İhtiyacım olan bir Torna ahşap lambader ayağı ve abajur şapkasıydı. Torna ahşap ayağın sıfır fiyatı 250-300 tl arası,abajur şapkasının sıfır fiyatı 200 tl piyasada.



#abajurbaşlığı
#ahşaptornalambaderayağı

#bomontiantikapazarı
Daha önceden baş gösteren antika sevdası sonucu girdiğim bir kaç antika dükkanında bu lambaderlerden gördüğümü hatırladım ve antikacıları araştırmaya başladım,fiyatları sıfırlarına göre oldukça uygundu ama istediğim gibi renkte ve kaba olmayan bir model bulmak kolay olmadı.Her sorduğum yerde ellerinde bir tane yada hiç yok cevabını alıyordum.Sonunda şansımı denemek üzere yine internet üzerinden araştırmalarımda denk geldiğim #bomontiantikapazarı na gitmeye karar verdim.Pazar günleri kurulan bu pazara eşimle beraber gittik ve inanılmaz güzel vakit geçirdik.Geçmişten gelen eşyalar ve onlara eşlik eden pikaptan çalınan nostaljik şarkılarla tezgahları dolanmak ayrı bir zevkti.Ayrıca köfteci amcaları ve çay ocaklarını da unutmamak gerekir.(oradan da bir kaç foto ekledim yazıma).İstanbul da olanlar farklı bir pazar geçirmek istiyorlarsa güzel bir alternatif,degerlendirilebilinir,pınardan söylemesi:)
#feriköyantikapazarı
#lambader


En ilginci koca pazarda tek bir lambader ve başlığı vardı ve tam istediğim modeldeydi.Tabi hemen alalım diye tutturmadım,antika pazarında hemen alıcı gibi gözükmenin daha yüksek para ödemek olduğunu daha önceki deneyimlerimden öğrenmiştim :)Ama kafaya koyduğum gibi pazardan o lambaderi alarak çıkmıştık hem de 90 tl'ye :) :) :) ilk başta orjinal başlığını kullanmam diye düşünüyordum ama sonradan biraz revizyonla istediğim gibi yapabilirim dedim.
#abajurmalzemeleri

Aslına bakarsanız abajur başlığı malzemeleri bulmak ,lambaderin ayağını bulmaktan daha zor oldu.Bunun için eminönüne gittik ve başladık dolanmaya.En büyük sorun saçakların parakende olarak satılmayıp ellişer metrelik toplar halinde satılmasıydı(topu 60 tl civarı).2 metre için bu topu almakta saçmalıktı,sonunda  metreyle vermeyi kabul eden bir dükkandan kararsızlıklar sonucu bal rengi ve koyu kahve kombinasyonlar ayarlayıp saçak ve kenar uçlarını aldım.Bunları birbirine uydurmakta pek kolay olmadı.Eve geldiğimde 2 şekilde de bakarak koyu kahvenin odaya daha uyumlu olduğunu düşündüm.Eşimin ve silikon tabancasının yardımıyla istediğim lambadere adım adım yaklaşıyordum:)Bir şeyleri kendiniz yapınca gerçekten daha değerli oluyor,bu konularda da az biraz yeteneğim olduğu da söylenebilinir:)Sonucu görünce de lambaderime yeniden aşık oldum diyebilirim.
#homehomeseethome
Başlarda 'yerimiz yok,kaba durur' falan diyen eşim bile sonunda 'vay canına' dedi :) Şimdi antika eşyalara biraz daha yakınlaştım,evimde küçük bir köşeyi bu şekilde dizayn etmeyi düşünüyorum ve yeni hedef olarak bir daktilo bulmaya çalışıyorum:)

Not:Fotoğrafların üstünü tıklayarak daha büyük boyutta görebilirsiniz..


3 yorum:

  1. Ellerinize saglik cidden yine harika olmus 😊😍💕

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize saglik cidden yine harika olmus 😊😍💕

    YanıtlaSil

Bunlarda Dikkatinizi Çekebilir?? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...