13 Ekim 2017 Cuma

Ardahan'da YaŞaM

Ardahan’a öğrenci veya memur olarak atanıp gelmeden önce bu yazıyı okuyorsanız gerçekten çok şanslısınız😃Benim öyle bir şansım olmadı,internette de forumlarda da yeterince bilgiye ulaşamamıştım.Etrafımızdan duyduğumuz yorumları da bir bilseniz inanamazsınız.Soğuğu şöyledir,böyledir falanları geçiyorum en son bir abimiz “çok geç kalmışınız ev falan bulamazsınız bu saatten sonra gecekondu gibi bir yerde kalırsınız” dedi.Bunu duyduktan sonraki piskolojimizi siz düşünün.Ciddi söylüyorum uykularım falan kaçmıştı,nasıl yaşıycaz ,ne yapıcaz,nerde kalıcaz ne yiyip içicez falan filan derken kafamda deli sorular..😃

#ardahanyolu
Tabiki iyiliği kötülüğü kişinin beklentisine göre değişir ama şöle diyim aydınlı olup,istanbulda yaşadıktan sonra buraya gelen biri olarak bence o kadar da kötü bir yer değil beaa😃Bizi çok düşük beklentiye ittikleri için mi böyle düşünüyorum bilmiyorum.İşte tam da bu noktada Size fikir vermek adına bir #ardahandayaşam yazısı yazıyım dedim,okuyup siz karar verin 😃
#ardahanyolu

Öncelikle buraya gelişten başlayalım.Havaalanı olmadığı için uçakla karstan veya erzurumdan aktarmalı olarak gelebilirsiniz.Kars havaalanından havaş ardahan’a kadar getiriyor.Erzurumdan ise Erzurum otogarına gidip ordan gelen otobüslere binmeniz gerekir.Kars yaklaşık olarak 2 saat,Erzurum 4 saat sürüyor.Erzurum havaalanından gelmeyi düşünenler aktarma yapacakları otobüs saatlerini de kontrol etsinler.Çünkü öle 2 saatte bir falan araç olduğunu düşünmeyin ordan da gün içinde 4 yada 5 araç ardahan’a kadar geliyor.
Yeri gelmişken Ardahan’a gelen otobüs firmalarını da yazalım:esedaş,canardahan,özlemardahan,nurardahan,karaca…..,.Bunlardan en marka diyebilceğimiz esedaş,zaten fiyatı da diğerlerinden 10 tl falan fazladır .Marka derken öle üst düzey bir şey de beklemeyin standart bir otobüs😃Birde otobüs konusuna şuna ekliyim,genellikle internetten baktığınızda otobüsler dolu gözüküyor,hemen telaş olmanıza gerek yok😃otogara gidip yazıhanesine mutlaka sorun çünkü firmalar koltukların bir kısmını kendi kontejyanları olarak kapatıyorlar.

Ardahana geldik peki nerede kalıcaz JBiz öğretmenevinde kalmıştık.yeri merkezde,odalar güzel,fiyata kahvaltı dahil,çalışanlar yardımcı oluyor yani gayet rahat edebilirsiniz.Bunun dışında bir de dsi’nin misafirhanesi varmış,orda kalmadık ama orası içinde iyi diyorlar.(Polisevi yok 😃)Tabi bunlara merkezde olan otelleride ekleyelim,hangisi iyidir hangisi kötüdür bilemiyorum ama otel konusuna dikkat edin,az biraz gazino kültürü olan bir yer.O yüzden kıyıda köşede kalmış bir oteli tercih etmeyin derim ben 😃

#ardahanyenitokievleri (sugözemevki)
#ardahankyk
#ardahandevlethastanesi
Esas yaşam konularına gelirsek,hiç de bize dedikleri gibi ev bulamazsınız falan filan değilmiş.Baya buralar şantiye alanı gibi,sürekli yeni binalar yapılıyor.Merkezde ev bulmada sıkıntı çekeceğinizi düşünmüyorum.Üstelik tokininde 2 bölgede evleri var.Eski toki biraz daha merkezde ,yeni toki biraz daha dışarda diyebiliriz.Dışarda dediysem de ardahanın dışı merkezden minibüsle 10 dakikayı geçmiyor😃Evler doğalgazlı ve merkezi sistem olarak genel olarak 2 ‘ye ayrılıyor.Site gibi olanlar(tokiler dahil) merkezi sistem diğerleri doğalgazlı.Bu noktada aklınıza gelen soruyu biliyorum;Acaba o soğukta bu evler nasıl ısınıyor? 😃Şöle diyim yeni binaların hepsinde mantolama ve çift cam var,bunlar bir nebze faturayı düşürsede ortalama bir ısınmada minimum 500 tl’yi gözden çıkarmanız gerekiyor ve tabi ki kışında burda 7-8 ay sürdüğünü unutmayalım lütfen😃😃Biz bütün bunları düşünerek evimizi yeni tokiden tuttuk,burda merkezi sistem var.Yöneticimizin bu yıl için yeni getirdiği ısınma aidati bilgilerinide hemen aşağıda görebilirsiniz.3+1 için 8 ay boyunca aylık 275 tl vericez.Bu bizim için makul bir fiyat çünkü eşimde bende tatil yörelerinden olduğumuz için soğuk bize baya problemdi,şuan bütün ev sabit sıcaklıkta mutlu mesut yaşıyoruz😃Bunun dışında Tokilerde birde aylık 90 tl’lik bir aidat var.Genel olarak aşağıda çevrenin fotolarını ekliyorum,nezih bir yer.Apartmanlar çift asansörlü,çocuk parkı bolca var,otopark alanı var,her gün çöpünüzü kapının önünden alıyorlar,ayrıca yeni tokinin etrafında devlet hastanesi ve kyk yurdu var,minibüs 10 dakikada bir geçiyor,market olarakta a101 ve buranın kendi büyük marketi bahar gross yürüme mesafesinde yani kısaca özellikle aileler için güzel bir ortam.Kiralar da Ardahan genelinde 500-700 arasında diyebiliriz.

yeni toki evleri yıllık yakıt fiyatı 2017
#ardahankapalıpazaralanı
Sosyal olarak köy gibi değil ama il gibi de değil😃Kabaca normal bir ilin gelişmiş bir ilçesi gibi diyebiliriz.Bim,a101,şok gibi bilindik marketlerin yanında kendi marketleri de baya var.Bir de perşembeleri Pazar alanında kurulan bir pazarı var ama buraya çok güvenmeyip sebze,meyve alışverişinizi de bu marketlerden karşılamak zorunda kalıyorsunuz (özellikle kışın).Ben bu konuda baya zorlandım Çünkü marketlere öle her türlü manav ürünü bulunmuyor.Bu yüzdendir ki en kısa sürede bir derin dondurucu alıp içini memleketten getirtticeklerimle doldurmayı düşünüyorum😃üstte Dediğim gibi marketlerde de sınırlı ürün bulunmasından dolayı da fiyatlar bir tık bana göre pahalı.Mesela ekimde mandalinayıda elmayıda  3-4 tl’den aşağı hiç görmedim😃Merkez ise bir sokağın üstüne kurulu bankalar,dönerciler,pasthaneler falan hepsi bu sokak üstünde.Çok fazla öle fastfood yeri yok(dönerci,çiğköfteci hariç😃) ama pasthaneler var,üst katları cafe gibi oturuluyor.Bir de Giyim dükkanı yönünden bir sıkıntı olduğunu sezinliyorum,bu konuyu da internetten çözmeye çalışmak gerek.Ama güzel bir haber vereyim bir AVM binasının inşası bitmiş,umarım kısa sürede içi dolp  faliyete başlarda bu tür sıkıntılar biter,kışında gidebilceğimiz sosyal bir ortam oluşur😃


#ardahanAVM
Ben olabildiğince foto eklemeye çalıştım çünkü görmek okumaktan daha etkili olur diye düşünüyorum😃Düzlükte kurulu bir il olduğu için bol bol geniş alan var,bu alanlarda da yavaş yavaş yeni binalar yükseliyor,gelişmekte olan bir şehir diyebilirz.Yani bana göre genel olarak iyi bir yer.Özellikle doğu görevine gelenler için diğer yerlerle karşılaştırılınca baya baya iyi bir yer bile denilebilinir 😃Öyle çok olay olmuyor,terör açısından sıkıntılı değil,insanlar yardımcı olmaya çalışıyorlar,mesela ben erzuruma gittiğimde doğuda olduğumu daha çok hissetmiştim.Burdaki insanları hayvancılıkla ilgilenenler,esnaf,memur ve öğrenciler olarak 4’e ayırabiliriz😃
(hımm…son cümleyi yazınca farkettim ki bu hayvancılık konusuna hiç değinmemişim.İlk geldiğimde sürüleri görünce baya şaşırmıştımJBir büyükbaş sürüsüne baktığınızda öyle sayılcak gibi falan durmuyor.Bir de tabi arada bir yola atlıyorlar,minibüsçüler ineklere yol vermek için duruyor falan😃)

#ardahandahayvancılık
Esas konulardan biride soğuğu tabiki,biz daha kışını yaşamadık,o yüzden bununla ilgili görüşlerimi yazıya sonra eklicem.Bir aydınlı olarak sanırım en zorlanacağım nokta da bu olucak😃

Ayrıca bunları da yazmadan bitirmeyelim.Havalar ısınınca gezme yönünden batum,karagöl,çıldır gibi güzel yerleri varmış,henüz gitmedik.Oralarıda gittikçe eklemeye çalışırım.Bunun dışında şimdilik ilçeleriyle ilgili de bir fikrim yok malesef.

Ayrıca,birde derken bir bitiremedim yazıyı😃😃Ama bu da önemli bir konu yazmam lazım.Uzak mesafe ev taşıyacaklar için nakliyeci işi ciddi problem olabilir.O yüzden nakliyecinizi iyi seçin arkadaşlar.Mümkünse önceden taşıtan arkadaşlarınızın referansıyla bulun derim.Hiç abartmıyorum kolileri kaybolanlar,aynalı eşyaları kırılanlar,beyaz eşyalarda oluşan hasarlar,söktükleri eşyaların kurulumunu yapmayanlar… taşınan arkadaşlar neler yaşadı neler.En son mahkemelik olup hasar tespiti için bilir kişi getiren bile var 🙈Allaha şükür bizim başımıza böle şeyler gelmedi,sizi de baştan uyarayım dedim😃

Not:yazıya otogar,çarşı gibi bir kaç foto daha eklicem inşallah:)

Eklenti:
#ardahankalesi
#ardahankalesi

#ardahançarşı
Güncel ekleme(23.05.2019) : Sanırım biraz geç kalmış bir ekleme olucak ama hiç yazmamaktan iyidir. Bazı şeyleri tecrübe yaparak öğreniyorsunuz. Yukarıda tokide ev tuttuğumuzdan bahsetmiştim, malesef bundan daha sonra aşırı pişman olduk. 10 dakikada bir geçiyor dedikleri minibüsler karlı ve haftasonunda 45 dakika gelmediği oldu. Bir kaç kere canıma tak dedi otostopla falan gittim.(o zamanlar arabamız yoktu:).İkinci büyük problem toki yönetimi.Hiç bir şekilde problemlerinizi çözmüyor, hamileliğimin başlangıçlarında kaç kere asansörde kaldım,asansörün alarm düğmesi çalışmıyor, zaten aylardır kırmızı etiketli, ne zaman bakım yapılacak diye soruyorsunuz yakında gelicekler deniliyor.(ama her ay giderlerde asansör bakım parası gösteriliyor,şikayet için bimere bile yazdım,değişiklik yok).Bir de gider konusu var,evlerin içinde dönem dönem dönem aşırı koku oluyor,şimdi o sorun çözüldü diyorlar da ne kadar çözüldü bilemiycem. Son olarak girişte ballandıra ballandıra anlattıkları her apartmanın teknik işler personeli varmış, merkezi uydu sistemi varmış falan..Televizyonu uydu sistemine bağlıyorsunuz ve rüzgarlı havalarda asla izleyemiyorsunuz,bunun için teknik personeli arıyorsunuz ona da asla ilk seferde ulaşamıyorsunuz, ulaşırsanız da ardahanda bu normalmişşş. Bir senedir merkezde bir evde oturuyorum,burda da merkezi uydu sistemi var,bir kere bile yayının gittiğini görmedim.Aldıkları o kadar aidat parasına gerçekten yazık.Isınma ücretini de iyice uçurmuşlar..Taşınmakla ne kadar doğru bir karar verdiğimizi iyice anladık bu sene. Şimdiki evimizde merkezi değil doğalgazla ısınıyoruz,bebişimiz olduğu için bütün odalar yanıyor ve en yüksek 380 tl iki ay ödedik.(oda sıcaklığımız 25 derecede sabit),diğer aylar 250,180,100 tl şeklinde.Ama şunu söyliyim evimizin mantolaması baya iyi.

2 yorum:

Bunlarda Dikkatinizi Çekebilir?? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...