9 Aralık 2012 Pazar

Yakarım ROMA'yıda Yakarım..! ( İtalya Volume-1-)

Roma'dan Sevgiler Saygılar herkese.:)Yine en iyi yaptığım işi yapıyorum geziyorum:)Gezinin güzel bölümlerine gelmeden önce bir ryanair maceramız var ki sormayın gitsin.Önce bir onu anlatmalıyım.

Sabah Trnava'dan Bratislava Hava alanına direk giden otobüsle yola çıktık.Havaalanına geldiğimizde uçak saatine baya vardı,check-in için beklememiz gerekti.Beklerken farkettik ki Ryanair firmasının kabin bagajına koyulan çantaları kontrol etmek için bir yeri var.Nasıl anlatsam,böle demirden kutu gibi birşey,yanınıza aldığınız çantanızın onun içine sığması gerekiyormuş.Sonuçta uzun bir geziye çıkıyoruz çantamız tıka basa dolu,kızların yeni aldıkları çantalarda biraz büyükcene(biraz değil bayaaa:),inşallah sorun olmaz falan diye konuşmuştuk kendi aramızda giderken.Korkunun ecele faydası yoktu gidip denemeliydik..

Geldik mekanızmanın başına(başka kelime bulamadım idare edin:),hepimiz sırayla denedik zorlamayla falan sokarız diye düşünüp rahatladık biz.Saatimiz dolduğunda check-inimizi yaptırıp uçak kapısına doğru yol aldık.İstanbulda'ki gibi girişte çanta kontrolü yaptırmamıştık,ne zaman kontrol etcekler diye beklerken pasaport kontrolünden sonra aldılar bizi X-Ray cihazına.O nasıl bir aramadır hala inanamıyorum sanki istiparat almışlar geçenlerde terörist,tırnağına kadar arıyorlar.Saat,ceket,metal eşyalar,sıvılar falan derken ayakkabımıza kadar çıkarttırdılar.İlk Tuğba sorunsuz geçti,sonra felek yine attı bize golünü ve Gülnur kontrolde meyment yüzlü kadına yakalandı(şunu da merak ediyorum bu kadınları mahsus mu seçiyolar,hiçbiri mi güler yüzlü olmaz arkadaş).Çantasını açtırdılar kadın bildiğin ne var ne yoksa attı :krem,diş macunu,yiyekler falan filan hepsi gitti.Hepimizde yine bir yusuf yusufluk durumu çünkü herkeste aynı malzemeler vardı.Sıradaki talihlimiz Özgeydi,ona da açtırdılar çantayı bir kaç yiyeceğini aldılar ama fazla kayıp vermedi o:)Son kurşun bendim,nasıl oldu anlamadan aynı malzemeler bende de olmasına rağmen direk geçtim:)Bu kontrolü atlatıp uçağa bineceğimiz kapının orda beklemeye başladık tekrar.Sıra geldi bilet kontrolüne,burda yaver gidem şansım beni terkketti,Şu ilk başta çantamızı denediğimiz mekanızma çıktı yine karşımıza.Ben sırt çantam küçük diye sevinirken kadın demez mi kol çantanızı da içine koyun hepsi 1 bagaj  da olmak zorunda diye.O an bir sırt çantama baktım,bir kol çantama baktım,bir kadına baktım,sonunda bir küçük emrah bakışı da attım ablaya ama nafile,kadın kararlı gözlerle beni  bekliyordu.
Ya bismillah deyip bir imkansızı gerçekleştirdim ve orda kalma korkusunun verdiği kuvvetle tıktım çantamı.Benim sırt çantam oldu bidon gibi,sonra kadın mekanızmayı gösterip içine girmesi lazım diyerekten 2. deprem dalgasını yolladı bana.Çanta tıkma operasyonundan sonra sırt çantamın eni 2 katına çıkmıştı,girmesine imkan yoktu.Ve malesef korktuğum başıma geldi arkadaşlar,çantam sığmadı mekanızmaya yani bildiğin geçemiyorum uçağa.Nasıl sinir oldum nasıl anlatamam allahtan kadın türkçe bilmiyor hem uğraşıyorum hem saydırıyorum bir yandan kadına,öle sıkıştır böle sıkıştır 3. denemede geçebildim kontrolden.Kontrolden geçmekle biteydi iyiydi :)

Kapıdan geçtikten sonra uçağa otobüsle geçmeyi beklerken kapının diğer tarafı uçağın yanına çıktı direk.Uçak Thy uçaklarının yarısı kadar,first class bölümü falanda yok içinde:)Uçağa girdik bakıyoruz bakıyoruz koltuk numarası yok,en iyisi birine soralım dedik nasıl bulmuşlar koltuk numaralarını diye sorduğumuz abla istediğiniz yere oturun demez mi:).Bizde kapıdayken kendi aramızda 'bu insanlar niye acele ediyorlar herkesin yeri belli değil mi zaten' deyip izliyoruz bunları sonra aldık tabi babayı orası ayrı.Yani kısacası arkadaşlar koltuk kapanın elinde kalıyor,ilkokulda ön sıralara oturmak için sabahın köründe okula giderdik ya aynı o hesap :))Öyle böyle oturduk,oturdukta bekle bekle kalkmıyor uçak.Bir oraya gidiyoruz bir buraya gidiyoruz,aynı piste 15 dk dolandık.Sonunda kaldırabildi pilot abimiz uçağı.Tam çilemiz bitti,az kestireyim dedim kapadım gözlerimi dalmak üzereyim hostes gelip 'birşey alır mısınız' diyor,teşekkürler deyip yolluyosun 5 dk sonra parfüm satışı için geliyor,yarım saat geçiyor hostel rezarvasyonu için geliyor.Tüm yol boyunca işportacı satıcılar gibi araba koridorda bir oraya bir buraya geziniyor:)O kadar ucuza bilet bulunca zaten yüksek bir kalite beklemiyordukta ama bu kadarını da hiç düşünmemiştik.

Bütün bunlara rağmen en berbat an 'iniş' anıydı diyeblirim.Yolculuk bitti,sağ salim geldik derken uçak inişte bir zıplattı yok böyle bir şey.Tekerlek yere deyip hızını kesemeden tekrar havalandı.Uçağın içindeki herkesin rengi attı biranda.Benimde aklımdan neler neler geçti.Kendimin yaban ellerde ölüp kalmasını değil de,ilk babam kalp krizi geçirir ikinci olarakta annemle kardeşim yıkılır herhalde diye düşündüm.Tövbe tövbe yarabbim ya...Ryanair ile uçuyorsak herşeye hazırlıklı olmamız gerektiğini bu tecrübemizle öğrendik.Sonunda zor oldu ama 2. denemede indirdi abi uçağı.

Roma Ciampion Havalanından Termini merkeze 4 euro verip otobüsle geldik,Terminiden de hostelin olduğu bölegeye 6 euro'ya günlük bilet alıp metroyla geldik.Hostelimiz Bed&Breakfast hostel zincirlerinin bir şubesi oldukça güzel,temiz ve konforluydu.Çok pahalı da değildi geceliği 12 euroydu.Gerçi ödeme yaparken polislere vermek üzere tax free adı altında 2 euro ayak bastı parasını da kitlediler ama herşeye rağmen değerdi.Mutfağını falan istediğimiz gibi kullanabildik,zaten 3 günde içtiğimiz çayların parası o kadar tutardı:)Hostelde ki görevlide oldukça cana yakın,türk arkadaşları varmış o yüzden bize baya samimi davrandı.

İspanyol Merdivenlerinin Önü

Hostele eşyalarımızı bırakıp az dinlendik saat 5 olmuştu hava kararmak üzereydi.Hosteldeki görevlinin verdiği bilgilere göre metroya binip gezilmesi gereken yerlerin olduğu bölgeye gittik.Zaten her yer birbirine yakınmış,İlk olarak ispanyol merdivenlerinin oraya çıktıkAma malesef heryerde olduğu gibi burdada şansızlığım peşimi bırakmadı fotomakinem bozuldu.Ayrıca nasıl oldu bilmiyoruz benimkinden 20 saniye sonra Tuğba'nın makineside bozuldu.Yolculuğun bundan sonrasını fotomakinesiz devam ettik,elimizde sadece Gülnur'un fotomakinesi kaldı.Yapıcak bişey yoktu,moralimizi bozmayalım diyerekten hiç bişey olmamış gibi devam ettik :)İspanyol merdivenlerinden sonraki rotamızı yazıyım Aşk çeşmesi,pantheon,piazza novana,ve adığını hatırlayamadım bir kaç meydana daha gittik.

Aşk Çeşmesi(trevi):adına uygun fotoyuda çekerim:)

Pantheon

Burda en çok etkilendiğim yerlerden biri aşk çeşmesi(Trevi Fountain).Bu arada dünya milletleri arasında buraya tek aşk çeşmesi diyen milletin türkler olduğunuda belirtmek isterim:)Ama inanın bu isim daha çok yakışıyor.Roma oldukça romantik bir şehir gibi geldi bana.Gece gece baya dolandık,gündüz gitmeyi düşündüğümüz bir çok yere bile gittik,saat 11 gibi de döndük hostelimize.Zaten hostele gelmemle yorgunluktan sızman bir oldu:)

Ertesi sabah uyanıp çıktık yola,hedef Vatikan..!!Vatikan Roma içinde 1000 nufusa sahip başka bir devlet.Yaklaşık olarak 120 askeri var,askerlerde kendi nufusundan değil isveç askerleri.Yıllar yılı isveçliler Papaya hiç karşı çıkmadıkları ve askerleri sır tutmasıyla meşhur olduğu için Papa koruma için onlara güvenmiş.Öncelikle meşhur bazalikasına girdik,hemen ayrıntı vereyim giriş ücretsiz:)Niye bu kız ücretlere bu kadar takmış diye düşünebilirsiniz ama şöle bir durum var,gitmeden önce bilgi araştırması yapan arkadaşlar için bu ayrıntılar çok gerekli,biz de araştırma yaparken en çok takıldığımız noktalar bunlardı,ordan oraya otobüsle mi trenle mi geçiliyor,ücretleri ne kadar,giriş ne kadar hiçbirini bulamıyorsunuz sayfalarda.Gerekli açıklamayı da yaptım devam edeyim:)En çok dikkatimi çeken nokta çok fazla Türk gördük Vatikanda.Bazılarıyla muhabbet ettik,bazılarıyla selamlaştık,bazılarını görmemezlikten geldik:)Yaşadığım rezilliğide anlatayım.Bazalikanın içinde foto çekilcem poza girmişim sürekli birileri geçiyor önümden,sonunda dayanamayıp anlamıcaklarını düşünmenin verdiği rahatlıkla türkçe birşeyler söyledim.O an önümden geçenlerde Türk çıkmaz mı.Abla gülümseyip bizi çekersen çekiliriz deyip uzattı fotomakinesini o an yerin dibine girdim.Zaten sonrasında da her an Türk çıkabilme ihtimaline karşın hep daha dikkatli konuştum:)

İsveç Askeri

Köprüden geçti gelinn :)
Sanata saygım sonsuz:)Sağdaki kızın boşvermişliğine de ne kadar özendim anlatamam..
Vatikan'dan sonra 'Kolesyum'a geçtik.Bu bölge Eski Roma denen yer oluyor bizim Efes gibi bir yer.Burayı da baya gezip bol bol foto çekilip Terminiye gittik.Yemek olayını Termini de halletmek en mantıklısıydı diğer yerlere göre daha uygun fiyatları.Yemek yedikten sonra yorgunlukla gelen ağırlıkla birlikte doğruca hostele geçtik.Hostelde de yatağıma ulaşmamla sızmam arasında saniyeler oynuyordu sadece :)
Kolesyum
Roma Forum
Roma hikayemiz burda bitti ama italya'da yolculuğa devam,Pisa,Florens ve Venediği İtalya Volum 2'de yazıcam.Ben bu şansızlığım la daha çok maceralar yaşarım,yanlış anlamayın isyan etmiyorum Sonuçta Allah kimseye kaldıramıcağı kadar şeyi yüklemez sadece merak ettiğim benim limitim ne zaman dolucak:)